Wednesday, June 20, 2007

how to stop an exploding man (stop me june)

Bruce Banner’ı yeşil deve dönüştüren prosesin insanlığın aynı anda hem kurtuluşu hem de yok oluşu olduğuna inanıyorum. Eşik değerin üzerine çıkan adrenalinin adamcağızı geri döndürülemez biçimde önce sinir krizlerine sokması, ardından bu kademeli krizlerin böbrek üstü bezlerini daha da tetiklemesi sonucu adrenalinden ve sinirden yemyeşil kesilen ve canavarlaşma sürecini havaya “mnırzınıskyimmmlaaaan” diye bağırarak tamamlayan bir yokedici yaratması, işin “yok oluş” tarafına ait. Kişisel yok oluş değil belki ama –hatta uyanma, yeniden canlanma bile denilebilir- , toplumsal gelişim için büyük bir tehdit oluşturan bir dönüşüm bu. Neyse ki, toplum kısmından sınavda sorumlu değilim.

Çağrıyla konuşmuştuk bunu en son. “Öyle bir an gelecek ki anıl” dedi, “neo gibi elini kaldırıp dur! diyeceksin. Sonra bir bakacaksın “alev alev” olmuşsun. Yanıyorsun. O zaman işte ben oldum diyeceksin, o zaman uçmaya başlayacaksın.” O tarihte çağrı bunları anlatırken fantastik dörtlüdeki johnny storm (a.k.a human torch) karakterine gönderme yapıyor diye düşündüğümü hatırlıyorum. Ağzımdan salyalar aka aka hayran bir şekilde dinlerken, “lan ateş adam olsam ne havam olur be” diye sığ yorumlar geçiyordu kafamdan. an itibarı ile bu konuda daha ciddi düşünüyorum.

İşte kurtuluş hali dediğim, aslında çağrının bahsettiği şu “yanma” durumu. Tasavvuftaki “piştim yandım oldum” gibi bişey yani (yedim içtim sıçtım mıydı lan yoksa..). Yani insanı şu kahrolası adrenaline boğan durumlar seni ya bir zebellaha, ya da bir peygambere dönüştürüyor. Neye dönüşeceğin kesinlikle kim olduğuna bağlı. ve tabi ne kadar özel olduğuna.

Misal ben çok özelim. O kadar özelim ki adrenalini aldıkça devleşmeye, etrafa bağırıp çağırmaya, küfürler lanetler savurmaya başlayıp, dönüşüp sürecimi şirin bir “*flop*” sesiyle bitiriyorum, sonra bir bakıyorum yeşil dev hulk değil de dönüşe dönüşe skindirik bir shrek olmuşum.

Ezcümle, ben bu adrenalini nereme sokacağımı bilemedim. Çağrı ise hala “sen çok özelsin, bekle” diyor, “birgün gerçekten uçacaksın.”

1 comment:

felixfelicis said...
This comment has been removed by the author.