Monday, June 04, 2007

isim babası

Çocuk yapmak isteğiyle yanıp tutuşuyorsunuz ama o en önemli an geldiğinde, yani çocuğunuza artık bir isim vermeniz gerektiğinde panikle sağa sola koşuşturup yanlış bir karar vermekten korkuyorsunuz, öyle değil mi? Bunu biliyorum ve inanın sizi çok iyi anlıyorum. Benim de hayattaki en büyük korkum doğacak çocuğuma, o saf yavruya asla haketmediği bir isim koymak. Bu minvalde geçen gün boş bir vaktimde yere oturdum ve benim gibi kendini zor durumda hisseden arkadaşlar için yine optimal isim varyasyonlarına kafa yormaya çalıştım halının üstünde. Özellikle yabancı tandanslı ve afili isimler üzerine konsantre olmaya uğraştım, kafamı bu konuya yoğunlaştırdım. Umarım özenle seçtiğim aşağıdaki 7 isim sizler için bu konuda bir rehber olur, bir mihenk olur.


Mjolnir : thor’un çekicinin ismi. Hem iskandinav tandanslı duruşu sebebiyle ileride iyi bir müzisyen de olabilir, jazz festivallerinde filan boy gösterir belki. Mjolnir motown quartet mesela, heyt be. Kardeşi olursa da ismini eski liverpool’lu stig inge bjornbye’den esinlenerek bjorn koyabilirsiniz. “mjolniiir, bjööörn yemek hazır çocuklaaar” Nasıl, kulağa hoş geliyor öyle değil mi? (Hayır björk esprisi yapmayacağım.)

Barnacle : Bir deniz canlısı ismi. Barney isminin uzun versiyonu diye bilenler varsa hiç heves etmesin, alakası yok. Barnacle’a kardeş getirirseniz eğer, Bartholomeus veya Bartender isimlerini koymayı düşünebilirsiniz, asgari kafiye oranına uyuyorlar zira. En önemlisi de zaten bu değil mi?

Swarley : Sizi bilmem ama ben çocuğuma Swarley ismini koymayı gerçekten düşünüyorum. Hem kardeşi olursa isim derdi de olmaz, Barney koyar geçerim. Barney-Swarley. Eşim olacak kişi de tabi bu espriyi biliyor ve hazmedebiliyor olmalı, Swarley ile hayatı boyunca dalga geçeceğiz çünkü.

Schweinsteiger : Bu ismi ne kadar sevdiğimi cümle alem biliyor. Hatta bazen evin içinde kendi kendime şıvaynştayger diye bağırarak halay çektiğim bile oluyor. Çocuğunuza hiç düşünmeden isim olarak koyabilirsiniz. “Şıvaynştayger’in velisi kim, burda mı?” Ah o günleri iple çekiyorum. Kardeş yaparsanız plasesi Jaggermeister olabilir.

Okaliptus : Evet yabancı bir isim değil bize. Bizden bir isim. Bu ismi koyacağınız çocuğunuzun geleceğinde profesörlük gözüküyor. (Prof. Octavius’dan esinlendim kabul) Kardeş yaparsanız en azından göbek adını Mentol koymak boğazınıza ve çocuğunuza iyi gelecektir.

Stu : İşte olayın koptuğu nokta. Bir çocuğa verilebilecek en iyi isim. Dev. En seveceğim çocuğuma Stu ismini koymayı düşünüyorum. Kız kardeşi olursa da ismi Drew olacak. “Hey Stu, Drew. Akşam solar biiçte partiliyoruz ne dersiniz ha?” Bu isimleri koyduğunuz için çocuklarınız sizinle gurur duyacak. Hell yeah. Yalnız bu isimleri hakkıyla telafuz etmek için söylerken dudağınızı “emmük” diyormuş gibi büzmeniz gerekiyor, o yüzden şimdiden antremanlara başlayın derim.

Saat : Zamanı gösteren nesne anlamına geliyor. Gönül rahatlığıyla çocuğunuza isim olarak verebilirsiniz.



NOT: İsim konusunda takıntımın olduğunu düşünen arkadaşları çıkışa bekliyorum.

1 comment:

justine_therese said...

bir arkadaşım doğurcak yakında. baktık inceledik. barnacle'ı atlayıp, bartholomeus koymaya karar verdik. yol gösterdiğin için şükranlarımızı sunduk sana da...